دفتر ریاست جمهوری خبر کاریکاتور

دفتر: ریاست جمهوری خبر کاریکاتور

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات فیلم ، پروین+ آیا کریمی و کی‌روش را برابر هم گذاشتند؟/ روحانی اقتصاد را بهتر کند

    پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس بر این باور است فساد در بخش‌های متفاوت فوتبال کشور عزیزمان ایران وجود دارد ولی می‌گوید یک فرد به تنهایی نمی‌تواند با این مساله مبارز

    فیلم ، پروین+ آیا کریمی و کی‌روش را برابر هم گذاشتند؟/ روحانی اقتصاد را بهتر کند

    پروین: آیا کریمی و کی روش را برابر هم گذاشتند؟/ روحانی اقتصاد را بهتر کند + فیلم

    عبارات مهم : بازیکن

    پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس بر این باور است فساد در بخش های متفاوت فوتبال کشور عزیزمان ایران وجود دارد ولی می گوید یک فرد به تنهایی نمی تواند با این مساله مبارزه کند. او همچنین اعتقاد است که نباید علی کریمی و کارلوس کی روش را برابر هم قرار می دادند.

    علی پروین در گفت وگوی تفصیلی با ایسنا، راجع به مباحث مختلفی از جمله زندگی شخصی اش و همین طور پرسشها اقتصادی موجود در جامعه به صحبت پرداخت. بازیکن سابق تیم ملی و کلوب پرسپولیس با بیان اینکه فردی سیاسی نیست از حسن روحانی خواست در جهت حل پرسشها اقتصادی جامعه قدم بردارد. البته پروین در این گفت وگو گریزی هم به مساله فساد در فوتبال زد و بیان کرد فساد در بخش های متفاوت فوتبال کشور عزیزمان ایران وجود دارد و یک نفر به تنهایی نمی تواند جلوی آن را بگیرد. او به انتقادات علی کریمی از کارلوس کی روش پرداخت ولی اعتقاد است سرمربی تیم ملی حق دارد دستیارانش را خودش گزینش کند.

    او همچنین در این گفت وگو پاسخ های جالبی راجع به کارایی توییتر، اینستاگرام و اینترنت داد. پروین همچنین راجع به فعالیت های اقتصادی خودش و محمد، فرزندش به صحبت پرداخت.

    فیلم ، پروین+ آیا کریمی و کی‌روش را برابر هم گذاشتند؟/ روحانی اقتصاد را بهتر کند

    در ادامه گفت گوی علی پروین را با خبرنگاران ایسنا می خوانید.

    *علی آقا! در ابتدا می خواهم راجع به فساد در فوتبال صحبت کنیم. شما یکی از بزرگان فوتبال کشور عزیزمان ایران هستید و می خواهم با صراحت راجع به این عنوان صحبت کنید. به نظر شما در فوتبال کشور عزیزمان ایران واقعا فساد وجود دارد؟

    پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس بر این باور است فساد در بخش‌های متفاوت فوتبال کشور عزیزمان ایران وجود دارد ولی می‌گوید یک فرد به تنهایی نمی‌تواند با این مساله مبارز

    در دوره ای که من مربیگری می کردم، اصلا این مباحث را قبول نداشتم که این حرف ها وجود دارد. یا می گفتند نتیجه های استقلال و پرسپولیس با تبانی رقم می خورد. می گفتم مگر میَ شود یک مربی به بازیکنش بگوید در شش قدم توپ را به بالای دروازه بزن. ولی کم کم که آمدیم کنار دیدم این مباحث وجود دارد. ولی با یک نفر مثل فردوسی پور نمی شود جلوی این گونه مباحث را گرفت. همه باید دست به دست هم بدهند. علی کریمی هم آمد صحبت هایش را مطرح کرد و من هم با صحبت هایش راجع به فدراسیون موافق هستم.

    واقعا از فدراسیون باید سالم بیرون بیایند که این کارها را ادامه ندهند. به نظر من فساد است ولی با یک نفر مثل آقای فردوسی پور که دوشنبه به دوشنبه بیاید شما فکر می کنید بتواند جلوی فساد را بگیرد؟ همه باید دست به دست هم بدهند تا جلوی فساد را بگیرند. الان من بگویم فساد وجود دارد، چه کسی گوش می دهد؟

    *معمولا هیچ کسی گوش نمی دهد و علی کریمی هم گفته بود هیچ کسی حمایت نمی کند.

    گوش نمی دهند. الان علی کریمی آمد و حرف های دلش را زد، کی گوش می دهد؟ الان به آقای تاج خیلی برخورد؟ به آقای ساکت خیلی برخورد؟ به کفاشیان برخورد؟ این افراد چهار سال هستند حالا شما باز هم مصاحبه کنید. اگر می خواهید جلوی فساد را بگیرید باید یک مجموعه دست به دست هم بدهند تا جلوی آن را بگیرند. فردوسی پور که به تنهایی نمی تواند کاری کند. این حرف ها هم در می آید و جادوها مطرح می شود و پرسشها دیگری هم می گویند. البته من اعتقادی به این پرسشها ندارم.

    فیلم ، پروین+ آیا کریمی و کی‌روش را برابر هم گذاشتند؟/ روحانی اقتصاد را بهتر کند

    *شما می گویید جادوگری وجود ندارد؟

    اصلا من اعتقاد به جادوگری و این ها ندارم.

    پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس بر این باور است فساد در بخش‌های متفاوت فوتبال کشور عزیزمان ایران وجود دارد ولی می‌گوید یک فرد به تنهایی نمی‌تواند با این مساله مبارز

    *مربی ای می شناسید چنین کاری کند؟

    چنین چیزی که شما می گویید نمی شود. من بروم و جادو کنم بعد تیمم که ضعیف است برابر تیم آقای ریاضتی (یکی از دوستان علی پروین) که نیرومند تر است پیروز شود؟ این پرسشها نیست ولی فساد وجود دارد.

    *درباره این پرسشها که علی کریمی می گفت تعداد معدودی در فدراسیون فوتبال مدیریت می کنند و اجازه نمی دهند افراد دیگر وارد شوند، چه نظری دارید؟

    فیلم ، پروین+ آیا کریمی و کی‌روش را برابر هم گذاشتند؟/ روحانی اقتصاد را بهتر کند

    شما ببینید اگر من هم مدیر شوم، ۱۰ نفر را با خودم می آورم. غیر از این است مگر؟ من الان بیایم مدیر فدراسیون بوکس شوم ۱۰ نفر از دوستان و فامیل هایم را می آورم. همه جا همین است و نمی شود ایراد گرفت ولی فسادی که می گویند در فوتبال این مملکت وجود دارد در همه جای این فوتبال هم وجود دارد. حالا که ما ۱۰ سالی می شود کنار آمده ایم می گویند آن فرد از این یکی پول گرفته است.

    *در دوره ای که خود شما مربیگری یا بازی می کردید هم فساد وجود داشت؟

    اصلا چنین مسائلی در مغز من نمی رفت. آیا که ما تیمی داشتیم که هنگامی که داور سوت بازی را می زد، دو بر صفر و یا سه بر صفر پیش بودیم و نیازی به این حرف ها نداشتیم. ولی الان می شنویم که این فرد فلان کار را کرده است و یا دیگری این کار را کرده است! در هر صورت با یک نفر و یا دو نفر جلوی این کار (فساد در فوتبال) گرفته نمی شود.

    *یعنی حتی وزارت ورزش باید ورود کند؟

    باشگاه ها همه باید ورود کنند و افراد (فاسد) را معرفی کنند. اگر من تخلف کردم معرفی کنید. من می گویم وحید شمسایی مگر خلاف کار است که اجازه نمی دهید در بازی های تدارکاتی به میدان برود و ما یک آقای گل داشته باشیم؟ اگر خلاف کار است آیا مربیگری و بازی می کند؟ یکی از ایرادات فدارسیون فوتبال همین هست. حالا عنوان چیست من نمی دانم. ولی فرزند به این خوبی این همه افتخار جهت فوتسال کشور عزیزمان ایران به دست آورده هست، بعد الان یک برزیلی بیایید و بازی کند و گل هایش زیاد شود! ما نمی توانیم این کار را انجام بدهیم؟ آیا نمی توانیم ۵ بازی تدارکاتی بگذاریم تا وحید شمسایی بازی کند و گل بزند و گل هایش از او ( فالکائو) زیاد شود؟ به راستی آیا چنین کاری را نمی کنند؟ بازی رسمی انجام ندهد ولی تدارکاتی که می تواند بازی کند. می تواند بازی کند و آقای گل شود. مگر برزیلی ها این کار را نکردند؟

    *از بزرگان فوتبال کشور عزیزمان ایران آیا کسی است که از اینکه از فوتبال دور است دلتان برایش بسوزد؟

    یکی مثل من دیگر دوست ندارد در فوتبال باشد. شاید به قولی اشباع شده است باشم. هیچ چیز فوتبال را دیگر دوست ندارم و فقط از بردن ها لذت می برم. ولی افراد زیادی هستند که الان در منزل نشسته اند. الان مهدی مهدوی کیا آیا نباید بیاید کنار تیم ملی باشد و یا هدایت تیم ملی امید را در اختیار بگیرد؟ کسی که اینقدر افتخار جهت این مملکت دارد باید در آلمان با کودکان کار کند. الان افراد زیادی هستند که بیرون نشسته اند.

    *یکی دیگر از مباحثی که علی کریمی مطرح کرد انتقاداتش از تیم ملی و کارلوس کی روش بود.

    تیم کی روش الان راحت به جام جهانی افزایش کرده و دستیارانش هم در اختیار خودش است و ما نمی توانیم حرفی بزنیم. کریمی هم خودش کی روش را دوست داشت و من نمی دانم حالا چه شد؟ فردوسی پور هم به نظر من آن پیامک را نباید می خواند. آیا باید این دو را برابر هم می گذاشتند؟ در حال حاضر که نزدیک جام جهانی هستیم ما باید حمایت کنیم و این تنها کاری است که از دست ما بر می آید تا ان شاءالله تیم در آنجا نتیجه بگیرد. اگر قرار باشد دلمان خوش باشد که به جام جهانی رفتیم و بعد تیم از گروهش افزایش نکند چه فایده ای دارد؟

    *در مورد داستان سباستین خیلی ها می گویند مربی ای مثل برانکو هم برادرش را آورده است و شاید این عنوان به کسی ارتباط نداشته باشد آیا که تیمش نتیجه می گیرد.

    من به شما می گویم دیگر. الان هرکسی هرجایی مربی شود حق گزینش دارد و من هم اگر مربی شوم همین است.

    *در مورد اینکه کریمی به عنوان قرارداد کی روش ورود کرده بود چه نظری دارید؟

    این گونه پرسشها به ما مربوط نمی شود. من اگر الان مربی بشوم ناصر ابراهیمی را می آورم آیا که با او راحتم. علی کریمی الان با امامی فر راحت است و کار می کنند و تیمش هم نتیجه می گیرد. هر کس مربی می شود دستیارانش را خودش می آورد.

    *در مورد کی روش چه نظری دارید؟ در این ۷ الی ۸ سالی که در فوتبال کشور عزیزمان ایران بوده است موفق بوده است؟

    به نظر من خیلی خوب کار کرده است.

    *شما که بازی های تیم ملی را تماشا می کنید غرور ملی را حس می کنید؟

    هم تیم را جوان کرده است و الان دو تیم دارد و راحت بازیکنان را کنار می گذارد. یک بازیکن تازه می آورد و در هر بازی سه یا چهار عوض کردن ایجاد می کند و باز نتیجه می گیرد. تیمش به جام جهانی افزایش کرده و فقط دو گل خورده هست. کار دفاعی اش خیلی عالی است و ما لذت میبریم. به نظرم بد کار نکرده است.

    *در حال حاضر که چهار ماه تا جام جهانی فاصله داریم انتقاد کردن را درست می دانید؟

    به صلاح نیست.

    *تیم ملی در جام جهانی از گروهش افزایش می کند؟

    ما هم همین را می گوییم که همه دست به دست هم بدهیم تا تیم از گروهش افزایش کند. جهت جام جهانی ۱۹۷۸ که یک تیم افزایش می کرد ما افزایش کردیم. از آن به بعد هم هر وقت تیم ملی به جام جهانی رفته چهارم شده است ایم. در آنجا باید تلاش کنیم یک پله اوج بیاییم.

    *می خواهیم مصاحبه را کمی به خارج از فضای فوتبال ببریم. می خواهیم راجع به زندگی شخصی شما صحبت کنیم. یکی از سوالاتی که شاید در ذهن خیلی از دوست داران شما باشد این است که شما صبح که از خواب بیدار می شوید تا شب چه می کنید؟

    حدود ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰ بیدار می شوم و کارهایم را در منزل انجام می دهم و به دفتر کارم می آیم. اینجا تا ساعت ۵ الی ۶ مشغولیم و بعد به منزل می روم.

    *کار اقتصادی انجام می دهید؟

    بالاخره مگر می شود کاری نکنیم؟

    *کار اقتصادی درآمدش از فوتبال بهتر است؟

    خیلی بهتر است ولی الان اوضاع اقتصادی مملکت خوب نیست و نظام باید کاری کند اوضاع اقتصادی بهتر شود و وضع اقتصادی مملکت چرخش داشته باشد.

    *محمد پروین هم در دوره مربیگری شما فوتبال بازی می کرد ولی الان فوتبال را کنار گذاشت و پسر سلطان نتوانست راه پدرش را طی کند.

    محمد کمی اذیت شد و هر مربی ای آمد کمی اذیتش کردند بعد تصمیم گرفت دیگر فوتبال را ادامه ندهد.

    *الان درآمد محمد پروین از کارهای اقتصادی نسبت به فوتبال زیاد است؟

    بد نیست. خوب است.

    *خودتان دوست نداشتید راه شما را ادامه بدهد؟

    نکرد دیگر. هرچه ما گفتیم هم نشد. کمی هم اذیت شد.

    * شما از مربیانی هستید که خیلی از بازیکنان سابق پرسپولیس از شما خاطره دارند و هنگامی که در برنامه های تلویزیونی حاضر می شوند خاطراتی را از شما تعریف می کنند. پژمان جمشیدی هم خاطره جالبی از شما تعریف کرد و گفت علی آقا از من و کاویانپور انتقاد می کرد.

    زمانی هم معدنچی می گفت آیا اینقدر از من انتقاد می کنند؟ من کسانی را که دوست داشتم زیاد به آن ها گیر می دادم. پژمان جمشیدی که از رختکن تعریف می کند ولی چه کسی می تواند در رختکن به بازیکنان حرف نامربوط بزند؟ حرفی که به این ها می زدیم می گفتیم این مردم چشمشان به ساق پای شماست. هنگامی که تیم مساوی می کرد و به رختکن می آمد همه به دنبال شیرینی و نوشابه بودند.

    یک بار بین دو نیمه گفتم بساط شیرینی را جمع کنید. خیلی خوب بازی کرده اند شیرینی هم بخورند؟ دو سه کلمه دیگر هم گفتم! به نظر من هر که در کنار زمین دست تکان می دهد هیچکس گوش نمی دهد. من خودم چهل سال فوتبال بازی کردم. هر مربی کنار خط می آمد اصلا گوش نمی کردیم مربی چه می گوید؟ شما ۷۰ الی ۸۰ دقیقه دوندگی داشتید و بعد مربی در کنار زمین با دستش حرکاتی انجام می دهد. مربی باید قبل از بازی نقطه ضعف تیمتان را بگویید و بین دو نیمه هم نقاط ضعف حریف را بگویید.

    یک روز ما با استقلال بازی داشتیم. من بهروز رهبری فرد را آوردم و به عنوان دفاع راست به زمین مسابقه فرستادم. نیکبخت آن سال واقعا خوب بود. من به رهبری فرد گفتم به نیکبخت بچسب و اجازه نده کاری کند. همین اتفاق رخ داد و مربیان استقلال دقیقه ۶۰ نیکبخت را تعویض کردند. من خودم که بازی می کردم هنگامی که داور سوت را می زد یک بازیکن می آمد و به من می چسبید.

    من باید زرنگی می کردم و می رفتم بین ۴ دفاع حریف و آن بازیکن را به آنجا می بردم. آن وقت نیمکت پشت دروازه ها بود. مربی حریف فریاد می زد هنگامی که بین ۴ دفاع رفت رهایش کن و تا من را رها می کرد، دوباره به وسط زمین می رفتم. من هر لحظه یک مامور داشتم و با این اوضاع اگر خوب بازی کنید هنر هست. آقای چراغپور مامور من بود و من به او گفتم رهایم کن دیگر که به من گفت به من گفته اند علی پروین حتی اگر به دستشویی هم رفت کنارش برو و بنشین. فوتبال یعنی اینکه شما در بین دو نیمه ایرادات را بگویید. هنگامی که که در کنار زمین دقیقه ۸۰ بخواهید حرفی بزنید کسی گوش نمی دهد.

    * شما مدیریتی داشتید که بازیکنان کمی هم وحشت داشتند.

    بازیکنان وحشت نداشتند. غیر از پرسشها ورزشی، بازیکن هنگامی که پیش من می آمد، هر مشکلی داشتند حلش می کردم. هنگامی که این کار را می کردم، آن ها هم در زمین جانشان را می گذاشتند. با آن ها رفاقت می کردم و در مواقع لزوم هم سخت گیری می کردم. بدون رودربایستی هر بازیکنی خلاف می کرد مثل آب خوردن می گفتم بفرمایید و بروید.

    * می خواهیم کمی هم از فوتبال دوباره فاصله بگیریم و به اینترنت و اینترنت بپردازیم. شما اصلا با اینترنت کار می کنید؟

    موبایل من ساعت ۸ شب روی سایلنت است تا فردا ساعت ۱۱ صبح که به بیرون بروم.

    * به اینترنت متصل است؟

    نه به هیچ چیز مثل اینترنت هم متصل نیست.

    * قبض گوشی تلفن همراه چقدر برایتان می آید؟

    ۳۲ هزار تومان و همین حدودها می آید.

    * در فضای توئیتر، اینستاگرام و این گونه فضاهای مجازی فعالیت دارید؟

    (به یکی از دوستانش نگاه می کند) این چیزهایی که می گویند چیست؟ یک پیج اینستاگرام است که مدیریتش در اختیار فرد دیگری است و هر کاری بخواهند می کنند.

    * یعنی کامنت های آن را چک نمی کنید و نمی پرسید چه کامنت هایی برایتان گذاشته اند؟

    نمی پرسم البته این هماهنگ شده است است و مدیر صفحه من هر پیامی بخواهد بگذارد با من تماس می گیرد و اجازه می گیرد و اگر خوب باشد می گویم بگذار.

    * علی پروین فیلم سینمایی هم نگاه می کند؟

    فقط سریال ایرانی می بینم. در شبکه ۳ سریال به نام آنام پخش می شود و یک فیلم هم در شبکه دو به نام است و نیست پخش می شود که آن را هم می بینم. من راس ساعت ۹:۳۰ شب باید این دو فیلم را ببینم. دیگر فیلم های ترکیه ای و این ها را نمی بینم. البته ۱۰ بار گفته ام و باز هم می گویم که برنامه های حمید شب خیز را هم می بینم.

    * علی پروین اهل کتاب خواندن هم هست؟

    نه کتاب نمی خوانم.

    * به سینما می روید؟

    سینما سالی یک بار می روم و آن هم به اصرار دخترم می روم که امسال هم رفتیم و در جشنواره فیلم مصادره را دیدیم.

    * به موسیقی گوش می دهید؟

    خیلی کم. گاهی در خودروام دو روز ضبط اصلا روشن نمی شود و هنگامی که هم روشن می شود روی رادیو است.

    * یعنی موسیقی های قدیمی گوش نمی دهید؟

    چرا موزیک های عباس قادری را گوش می کنم.

    * در مورد مباحث اقتصادی کارتان صحبت کردید. آیا به راستی اوضاع مالی خوب است؟

    آن هایی که کاسبند و عقل ارزش می رسد شاید گاهی از جیب بخورند ولی اگر درآمد نباشد که می میریم. ولی اوضاع واقعا خوب نیست. نظام ما باید کاری کند که پول دست مردم باشد و بچرخد. مردم ما واقعا در مضیقه اند.

    * در عنوان مهدی طارمی و کلوب پرسپولیس هم در خاطرمان است که شما وارد شدید و تلاش کردید به طارمی کمک کنید. راجع به این پرسشها هم صحبت می کنید.

    خیلی قدیمی است ولی من یادم است یک بار طارمی با من تماس گرفت و گفت می خواهم به آلمان بروم. جایی که کریم باقری و مهدوی کیا رفتند. من به او گفتم اگر به آلمان بروی خیلی خوب هست. در آن مقطع فقط یک سال با کلوب پرسپولیس قرارداد داشت. من به آقای طاهری گفتم شنیده ام ۴ میلیارد می دهند اگر این پول را می دهند اجازه بدهید برود. من یک بار گفته ام باز هم می گویم بازیکنی که دلش با تیم نیست را چگونه می خواهند نگه دارند ولی اجازه ندادند که در آن مقطع طارمی برود. اگر می رفت این گونه پرسشها هم دیگر رخ نمی داد.

    * الان مقصر را چه کسی می دانید آیا که محرومیت پرسپولیس به این تیم خیلی لطمه می زند؟

    شما هم مثل فردوسی پور پرسش می کنید. حالا چنین اتفاقی رخ داده ولی اینکه چه کسی این کار را کرده است مهم نیست. از طرفی حسین هدایتی می گوید من پول داده ام و آن طرف می گویند نداده هست. من از این پرسشها اطلاعی ندارم.

    * آیا تا به حال هدایتی با شما مشورتی کرده که به طور مثال بابت کمک هایش به کلوب پرسپولیس تجدید نظر کند؟

    الان که کمی از کلوب جداست و دیگر پولی نمی دهد. سال های قبل هم که علاقه داشت هزینه می کرد. الان دیگر فکر نمی کنم این کارها را بکند.

    * شما یکی از بزرگان فوتبال کشور عزیزمان ایران هستید که سال ها در این فوتبال بازی و مربی گری کرده اید. مدتی است مبحثی در مورد حضور خانواده ها در ورزشگاه ها مطرح شده است هست. آیا شما با این عنوان موافقید؟

    ما ۱۰۰ بار در این مورد حرف زدیم. من می گویم یک جایگاه درست کنند مخصوص زن ها باشد. متاسفانه این کار را نمی کنند.

    * البته مسئولان می گویند الان کمی جو ورزشگاه خوب نیست و به همین خاطر مخالفت می کنند.

    خب مسئولان هم از این گونه پرسشها می ترسند. ولی من می گویم اگر زن ها به ورزشگاه بیایند کسی جرات نمی کند حرف نامربوط بزند. به نظر من مسئله فقط روز اول است بعد از آن دیگر عادی می شود. من که از خدا می خواهم تصمیم بگیرند و زن ها را به ورزشگاه راه بدهند. ولی ما تصمیم گیرنده نیستیم.

    * ما می خواهیم چند پرسش هم راجع به سیاست و این گونه پرسشها بپرسیم. شما رابطه ای با سیاست دارید؟

    اصلا صحبت سیاسی با من نکنید. من سیاسی نیستم.

    * یعنی اصلا پیگیری نمی کنید ببینید به عنوان نمونه آقای ترامپ چه گفته است؟

    اصلا گوش نمی کنم. من کاری به این پرسشها ندارم.

    * فوتبال خارجی را دنبال می کنید؟

    فوتبال خارجی فقط بارسلونا و مسی است و هیچ کس دیگر را دوست ندارم.

    * بعد از شما خیلی از فوتبالیست های ایرانی آمدند که بعضی می گفتند شاید علی پروین شماره ۲ باشد ولی هیچ وقت علی پروین شماره ۲ متولد نشد و از نظر سطح بازی کسی به شما نزدیک نشد.

    من یک بازیکن معمولی بودم.

    * فکر می کنید کدام بازیکن توانست به سطح بازی شما نزدیک شود؟

    علی کریمی بد نبود. علی دایی هم خیلی خوب بود که در جاگیری ها و گلزنی واقعا عملکرد خوبی داشت. مهدی مهدوی کیا هم واقعا خوب بود. کریم باقری هم از بازیکنان خوب بود که این افراد فوتبال مملکت را کمی تکان دادند.

    * علی پروین اهل مسافرت خارجی جهت تفریح هم است؟

    الان که یک هواپیما جدیدا سقوط کرده دیگر نمی روم. من از هواپیما می ترسم ولی هیچ کس شهامت ندارد بگوید من می گویم. امسال می خواستیم به رامسر برویم. گفتم این همه رانندگی نکنیم و با هواپیما برویم ولی الان که یک هواپیما سقوط کرده دیگر سوار نمی شوم.

    * آخرین بار کی سوار هواپیما شدید؟

    با همین آقای ریاضتی (از دوستان نزدیک علی پروین) به کرمانشاه رفتیم.

    * آخرین بار کی به سفر خارجی جهت تفریح رفتید؟

    به دوبی رفتم و قصد دارم به آلمان هم بروم.

    * یعنی جهت سفر به آلمان از پرواز شرکت های خارجی استفاده می کنید؟

    هواپیماهای ایرانی که… (می خندد).

    * هر چند وقت یک بار یک کری بین استقلال و پرسپولیس ایجاد می شود و یک نفر می آید و می گوید فلان بازیکن استقلالی بوده و یا پرسپولیسی بوده هست. از این گونه پرسشها برایمان بگویید.

    در خاطرم است در بحبوحه ای که تیم در حال قهرمان شدن بود ناصر محمدخانی و حمید درخشان آمدند و گفتند می خواهیم به قطر برویم. گفتم چقدر به شما می دهند؟ گفتند ۴ میلیون که من گفتم معطل نکنید و سریع بروید. ما همان سال هم قهرمان شدیم. در مورد همین طارمی اگر من مدیر کلوب بودم و ۴ میلیارد می دادند همان لحظه رضایت نامه اش را صادر می کردم که برود تا هم خودش ترقی کند و هم پولی در اختیار کلوب قرار می گرفت. الان هم که علیپور آمده و چیزی از او (طارمی) کم ندارد. آقای گرشاسبی هم از هنگامی که آمده کمی خوب واکنش‌ها کرده و حدود ۲ میلیارد از کنار طارمی درآمد داشته اند. من می گویم بازیکنی که دلش با تیم نیست بهتر است برود.

    در برنامه ۹۰ دیدم هاشمی نسب چه صحبت هایی مطرح کرد. او از جوانانی بود که من واقعا دوستش داشتم. در دوره او واقعا تعصب وجود داشت. یعنی هنگامی که می باختیم دو روز از منزل بیرون نمی آمدیم. او می گفت که هنگامی که تیم داربی بازی داشت شبش نمی خوابیدیم. این گونه بازیکنان خوب بودند. مردم با این دو تیم (استقلال و پرسپولیس) زندگی می کنند. در هر منزل ای بروید سه پرسپولیسی و چهار استقلالی هستند و در منزل دیگر بروید ۵ پرسپولیس و ۲ استقلالی هستند. در همه شهرها و روستاها هم همین گونه هست. نظام ما باید از این ظرفیت استفاده کند که نمی کند. ما چند بار به روسای ورزش گفتیم که یک جایگاه در ورزشگاه جهت پیشکسوتان تعبیه کنید که هنگامی که پیشکسوتی به ورزشگاه می رود به جایگاه خودش برود و بنشیند. من را می شناسند و راه می دهند تازه من هم هنگامی که می خواهم به ورزشگاه بروم یک بلیت VIP در جیبم می گذارم که خیالم راحت باشد. یک سری پیشکسوتان دیگر را که نمی شناسند و راه نمی دهند. یک نفر را جلوی در بگذارید که پیشکسوتان را بشناسد و این ها بیایند و بروند. چنین کار آسانی را انجام نمی دهند.

    * یکی از نکاتی که در مورد شما وجود داشت این بود که علی پروین هم از نظر فنی حواسش به بازیکنان بود و هم از نظر پرسشها غیر فنی بازیکنان را زیر نظر داشت. به طور مثال بهروز رهبری فرد کاری می کرد بعد با شیرینی و دسته گل پیش شما می آمد.

    بهروز رهبری فرد یکی از بازیکنان خوب ما بود. یک بار قرار بود رهبری فرد پنالتی را بزند دیدم علی انصاریان رفته که بزند. رهبری فرد هم به خاطر این عنوان ناراحت شد. در اتوبوس خبرنگار با او تماس گرفته و با آن حالت عصبانی از او پرسش کرده هست. رهبری فرد هم دو کلمه پاسخ خبرنگار را داده هست. خبرنگار اگر اجازه می داد رهبری فرد به منزل می رفت و کمی آرام می شد قطعا آن حرف ها را نمی زد. کمی هم خودتان (رسانه ها) ایراد دارید. آیا الان من خیلی مصاحبه نمی کنم؟ به خاطر اینکه می خواهید من را برابر یک فرد دیگر قرار بدهید. الان من یک صحبتی راجع به فلانی انجام بدهم و بعد شما می روید پیش آن شخص و می گویید دیدید علی پروین راجع به ات چه گفت؟

    * خاطرمان است شما فرشاد پیوس را بعد از هر بازی با خود می بردید که مصاحبه نکند.

    از این کارها خیلی انجام داده ام. گاهی بعضی بازیکنان را می گفتم حواس تان به بازیکنانی که شاید حرفی بزنند باشد تا حاشیه ای ایجاد نکنند. من با این بازیکنان رفیق بودم. اگر با بازیکن رفیق باشید جانش را هم برایتان می دهد. در آن وقت که اصلا پولی در کار نبود. آیا مثل الان بود که بازیکن دست چپ و راستش را نمی داند بعد درخواست یک میلیارد می کند؟ حمید استیلی و محمد خاکپور آمدند و گفتند می خواهیم به پرسپولیس بیاییم. در آن مقطع من مربی تیم ملی هم بودم.

    به آن ها گفتم اگر به هوای تیم ملی می آیید نامتان را خط می زنم که گفتند ما به خاطر پرسپولیس می خواهیم بیاییم که من به آن ها گفتم بروید فدراسیون فوتبال قرارداد سفید امضا کنید و جهت من بیاورید. این ها پرسپولیسی هستند. رضا شاهرودی که آمد به او گفتم باید ۲۰۰ هزار تومان بدهی تا پیراهن پرسپولیس را به تن کنی که شاهرودی در پاسخ گفت می خواهید بروم سفته بخرم و بیاورم که من گفتم حالا فهمیدم تو پرسپولیسی هستی و می توانی به تیم ما اضافه بشوی.

    * می خواهیم در آخر مصاحبه چند نام را بیاوریم و شما نظرتان را راجع به این نام ها بگویید.

    * پرسپولیس

    خوب نتیجه می گیرد و طی دو سه سال اخیر واقعا خوب بوده است.

    * علی جباری

    چند جا رفته ام که او آمد در کنار من نشسته هست. سلطان آقای علی جباری.

    * ناصر ملک مطیعی

    عشق قدیم های من. همین الان هم که هنگامی که ماهواره نشان می دهد واقعا کیف می کنم.

    * همایون شجریان

    صدایش را فقط گوش می کنم.

    * ناصر حجازی

    خدا رحمتش کند. خوش اخلاق ترین بازیکن تیم ملی بود.

    * حسن روحانی

    همان طور که گفتم کاری کنند که وضع اقتصاد خوب شود. از آقای روحانی می خواهم که مردمی که رای دادند به آقای روحانی که من هم یکی از آن ها بودم و الان هم دوستش داریم فقط کاری کنند که وضع اقتصاد خوب شود و رونق بگیرد. شما اگر در همین خیابان نلسون ماندلا بیایید مغازه ها تا ۷۰ درصد تخفیف گذاشته اند به طوری که کت و شلوار ۳ میلیون تومانی را یک میلیون تومان می فروشند و باز هم هیچ کس جهت خرید نمی رود. من اهل سیاست نیستم فقط از آقای روحانی می خواهم وضع اقتصاد را اصلاح ببخشد. خودش هم می آید و در تلویزیون می گوید. ان شاءالله سال آینده طوری شود که چرخش اقتصاد وجود داشته باشد.

    واژه های کلیدی: بازیکن | فوتبال | اقتصادی | بازیکنان | پرسپولیس | علی پروین | علی کریمی | پرسپولیس | فوتبالیست های ایرانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار