دفتر ریاست جمهوری خبر کاریکاتور

دفتر: ریاست جمهوری خبر کاریکاتور

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار پزشکی «کم آبی» مهمترین عارضه بیماری‌های مرتبط به گرماست

    ​دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با «کم آبی» مهمترین و رایج‌ترین، عارضه بیماری‌های مرتبط به گرما هست، گفت: جهت پیشگیری از بیماری‌های مرتبط به گرم

    «کم آبی» مهمترین عارضه بیماری‌های مرتبط به گرماست

    «کم آبی» مهمترین عارضه بیماری های مرتبط به گرماست

    عبارات مهم : آفتاب

    ​دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با «کم آبی» مهمترین و مرسوم ترین، عارضه بیماری های مرتبط به گرما هست، گفت: جهت پیشگیری از بیماری های مرتبط به گرما، از ماندن طولانی در هوای گرم و آفتاب مستقیم بخصوص در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۲ عصر پرهیز و به اندازه کافی آب صرف کنید.

    دکتر حمیدرضا بادلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و بیماری هایی که کودکان و نوجوانان را ترساندن می کند، اظهار کرد: با شروع فصل گرما و رطوبت زیاد تابستان احتمال بیمارهای مرتبط به گرما زیاد کردن می یابد. جهت داشتن تابستانی خوب و بدون عارضه دانستن راه های مقابله با گرما بسیار مهم و حیاتی به نظر می رسد.

    «کم آبی» مهمترین عارضه بیماری‌های مرتبط به گرماست

    این متخصص کودکان با اشاره به مقابله بدن با زیاد کردن حرارت، افزود: سلول های بدن جهت داشتن عملکرد طبیعی نیاز به گرما ثابت در حد ۳۷ درجه در همه اوقات دارد. تنظیم حرارت بدن، به وسیله قسمتی از مغز به نام هیپوتالاموس انجام می شود. هنگامی که درجه حرارت بدن بالاتر از حد معمول شود هیپوتالاموس دستوراتی نظیر «تنفس سریع و سطحی»، « زیاد کردن جریان به پوست» و «تعریق» جهت نقاط و ارگان های مختلفی از بدن ارسال می کند تا درجه حرارت را مجددا به حد قابل تحمل در بدن برساند.

    بادلی، گفت: اگر کم آبی به خوبی درمان نشود و یا کودک در هوای گرم و مرطوب به مدت طولانی فعالیت داشته باشد ممکن است دچار کرامپ ناشی از گرما و در شرایط وخیم به گرمازدگی منجر شود.

    ​دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با «کم آبی» مهمترین و رایج‌ترین، عارضه بیماری‌های مرتبط به گرما هست، گفت: جهت پیشگیری از بیماری‌های مرتبط به گرم

    وی با بیان اینکه تابستان بدلیل داشتن گرما و رطوبت زیاد و آفتاب سوزان در ایجاد بیماری های مرتبط به گرما نقش پر رنگی دارد، تصریح کرد: بیشترین میزان حرارت اضافی به وسیله پوست از بدن خارج می شود، پوست این کار را در محیط خنک و خشک به آسانی انجام می دهد ولی در شرایط آفتاب شدید، هوای گرم و مرطوب دچار اختلال می شود. تابستان بدلیل داشتن گرما و رطوبت زیاد و آفتاب سوزان در ایجاد بیماری های مرتبط به گرما نقش پر رنگی دارد.

    دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این پرسش که چه کسانی در معرض بیماری های وابسته به گرما قرار دارند؟ بیان کرد: در گذشته تصور می شد که کودکان به نسبت بزرگسالان زیاد به گرمازدگی مبتلا می شوند ولی اگر کودکان به خوبی هیدراته(مایعات مصرف نمایند) شوند به آسانی مانند بزرگسالان می توانند زیاد کردن درجه حرارت و رطوبت محیط را تحمل کنند.

    وی گفت: بطور کلی هر کودکی که به دلایلی نتواند با زیاد کردن درجه حرارت مقابله کند مستعد بیماری های وابسته به گرما خواهد شد؛ این کودکان شامل؛ نوپایان و کودکان قبل از مدرسه هستند که بدلیل زیاد بودن سطح بدن به نسبت وزن آنها گرما و رطوبت محیط را زیاد جذب می کنند. دلایل دیگر آنها فعالیت های بدنی زیادتر آنها و عدم توجه به مصرف مایعات در وقت بازی است.

    «کم آبی» مهمترین عارضه بیماری‌های مرتبط به گرماست

    دکتر بادلی اضافه کرد: همچنین کودکانی که اختلالات تکاملی دارند توانایی تشخیص درست مصرف به موقع مایعات را ندارند، کودکانی که نمی توانند محل استقرار خود را عوض کردن بدهند. کودکانی که بیماری های مزمنی مانند دیابت و فیبروز سیستیک دارند. کودکانی که ورزش های سنگین می کنند و عادت به گرمای شدید ندارند (مانند افراد چاق)، مصرف داروهایی که بر روی مرکز تنظیم حرارت تأثیر دارند مانند آنتی هیستامین ها، مدرها (دیورتیک ها) و داروهایی که بر روی سیستم عصبی مرکزی تأثیر دارند. هر کودکی که سابقه بیماری وابسته به گرما در گذشته داشته هست، مشمول بر موارد مذکور می باشند.

    این متخصص کودکان در خصوص بیماری های مرسوم وابسته به گرما، افزود: فعالیت شدید بدون جایگزینی مایع کافی می تواند باعث کم آبی و کرامپ عضلانی وابسته به گرما شود. اگر بدن نتواند گرمای محیط را تخلیه کند دچار گرمازدگی خفیف و در نهایت نوع بسیار شدید آن می شود .

    ​دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با «کم آبی» مهمترین و رایج‌ترین، عارضه بیماری‌های مرتبط به گرما هست، گفت: جهت پیشگیری از بیماری‌های مرتبط به گرم

    وی اضافه کرد: علائم کم آبی شامل؛ پوست و زبان خشک، تشنگی، ادرار بسیار کم و عدم وجود آن و ادرار غلیظ و تیره رنگ، عدم وجود اشک در چشم ها، سردرد، سرگیجه ، کرامپ، لرز و خستگی است.

    این دکتر متخصص کودکان ادامه داد: چشم های گود افتاده، فرورفتگی در ملاج سر، تهوع و استفراغ، گیجی و اغما (کما) از موارد شدید دهیدراتاسیون هستند.

    «کم آبی» مهمترین عارضه بیماری‌های مرتبط به گرماست

    دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اگر احتیاطات مورد نیاز را بعمل آورید براحتی می توانید از بیماری های وابسته به گرما پیشگیری کنید، همچنین می توانید جهت فعالیت های پیش رو خود از سایت های آینده نگری هوا استفاده کنید.

    این فوق تخصص کلیه با تاکید بر اینکه در هوای گرم، کودکان را خنک نگهدارید، توصیه کرد: در گرم ترین ساعات روز (۱۰ صبح تا ۲ عصر) از فعالیت های بیرون پرهیز شود. از آفتاب مستقیم و اماکن شلوغ دوری شود. در محیط دارای سایه و یا دارای کولر بمانید. از نوشابه هایی که ادرار را زیاد می کنند، استفاده نشود. عالی ترین گزینه آب یا از نوشابه های خوش طعم و رقیق استفاده شود. از مصرف آب بسیار سرد پرهیز شود.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین بدن را با آب خنک نگهدارید. از کلاه هایی که لب بلند دارند و از لباس های نخی، گشاد و روشن استفاده شود . بخاطر داشته باشید که پنکه فقط هوا را جابجا می کند و نمی تواند هوا را خنک کند. پنکه باید در مجاورت پنجره باز، استفاده شود. کودکان خود هرگز حتی جهت چند دقیقه در ماشین تنها نگذارید.

    بادلی بیان کرد: بدن توانایی بسیار خوبی جهت مواجهه با زیاد کردن درجه حرارت بدن بالاتر از ۳۷ درجه سانتی گراد را دارد ولی در گرما، رطوبت و آفتاب مستقیم نیاز به کمک بیشتری از طرف شخص دارد.

    دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه «کم آبی» مهمترین و مرسوم ترین، عارضه بیماری های مرتبط به گرما هست، گفت: اگر متوجه کم آبی کودک شدید او را به محیط خنک ببرید و به مقدار کافی به او مایعات دهید.

    وی خاطرنشان کرد: جهت پیشگیری از بیماری های مرتبط به گرما، از ماندن طولانی در هوای گرم و آفتاب مستقیم بخصوص در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۲ عصر پرهیز شود، به اندازه کافی آب صرف کنید.

    واژه های کلیدی: آفتاب | حرارت | رطوبت | وابسته | بیماری | کودکان | استفاده | اخبار پزشکی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار